Fókablog

Fókablog

A fóka méretre szabása

2010. január 28. - viktor.agoston

És persze most nem a blogról van szó, hanem a kiváló osztrák fókánkról, amit tőlünk tudsz megvásárolni.

Én nem ajánlok olyat, amit nem próbálok ki megelőzőleg, legyen ez pia, kaja, másról nem is beszélve....

 Szóval fogtam a 110-es mohair fókát és jól ráfaragtam a lécemre, egyrészt azért, mert szombat volt, amit végiggüriztem az NKTH-s pályázattal, éjfél volt és már lenyomtunk két páleszt, így teljes mértékben kézenfekvőnek tűnt, hogy még a 4 órási kelés előtt jól ráillesszük az új fókát az új lécre (Dynastar Legend 4800), amin új kötés is van (Silvretta Pure Freeride).

 Hozzávalók:

  • 1 pár fóka, aminek már a hátsó végén rajta van a kampó
  • elülső rögzítő
  • léc, amire faragod
  • vágóeszköz (esetemben szike), amivel ráfaragod

Vigyázat! A vágóeszköz súlyos metszett és vágott sérüléseket okozhat! Ügyeljünk saját és okoskodó környezetünk testi épségére!

A dolgok mikéntje:

  1. a fóka kampós végét a léc hátuljára illesztjük, én spec a kampónak megfelelően be is vágtam a léc végét borító műanyagot, így az oldalirányú csúszás veszélye minimális, ami késöbb is jól jön még
  2. a fókát szépen középre rendezve felragasztjuk a léc talpára, elsimítjuk
  3. most jön az első kruciális mementum: a fóka hosszának beállítása. én szeretem ha a vissza hajló rész kb. 20 cm
  4. kimérjük, hogy kb milyen hosszú legyen a fóka: érdemes arra figyelni, hogy úgy válasszuk mega hosszt, hogy feszes legyen, de ne feszüljön túl az elülső rész gumija (ilyenkor szakad előbb-utóbb, és nehéz kezelni egyébként is)
  5. az elülső rögzítő szélességének megfelelően vágjuk meg a fóka két oldalát, a sarkokat kerekítsük le
  6. füzzük a fókát az elülső rögzítőbe, a felesleges 20 cm-t hajtsuk vissza és ragasszuk egymáshoz zépen a ragadó felületeket
  7. erősítsük a fókát a lécre, ellenőrizzük a feszességet, simítsuk szépen a fókát a léc talpára

    Tip Trim Diagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. a szépen lesimított, középre helyezett fókát kezdjük el vágni a kantni mentén a vágóeszközzel
  2. miután végigértünk az egyik oldalon, csúsztassuk a fókát a középvonalból el úgy, hogy a vágott oldalon a kantni teljes szélességében láthóvá váljon
  3. simítsuk le a fókát a léc talpára és vágjuk meg a másik oldalt
  4. ellenőrizzük le a fókát a középre visszahelyezést követően

A fóka széleit óvatosan le szok égetni, hogy ne rojtozódjék, én nem tettem, rojtozódik.

További infók: www.climbingskinsdirect.com/TrimDir2_18_08.pdf

süti beállítások módosítása