Fókablog

Fókablog

1.4 Mély eltemettség

2009. március 12. - viktor.agoston
 
 

A keresés harmadik fázisában a távolság nem csökken 1.5 méter alá.

 
(Pinpointing in a circle method.)
 
 
  1. Analóg módba kapcsolom a készüléket. (Barryvox: a MODE billentyűt röviden lenyomom)
  2. Innentől függőlegesen tartom a készüléket!
  3. Mozgásom lelassul
  4. Csökken a hangosság, a vonal mentén visszamegyek oda ahol a leghangosabb volt.
  5. Erre a pontra merőlegesen folytatom a keresést.
  6. Ahol a leghangosabb pontot megtalálom, csökkentem a hangerőt. Erre merőlegesen haladok. Keresem a leghangosabb helyet. Itt megint csökkentem a hangerőt.
  7. Megtaláltam az első maximumot, ezt a helyet megjelölöm.
  8. A hangerőt az adott szinten hagyom és tetszőleges irányban addig hátrálok az első maximumtól, amíg a jel épp el nem tűnik.
  9. Továbbra is függőlegesen tartom a készüléket.
  10. Az adott sugárban az első maximum körül elindulok körben.
  11. Amikor a körön haladva megint hangos jelet fogok, megjelölöm a helyet: ez a második maximum.
  12. Vízszintesen tartom a készüléket, a hófelszínhez közel tartva, és a két maximum által kijelölt egyenesen mozgok.
  13. Megtalálom a legerősebb jelet!
  14. A lavinaszondát a hóba szúrom. Ha nem találom rögtön a társamat, magam körül szisztematikusan ismétlem a szúrást.
  15. Ellenállásba ütközik a szonda. A hóba szúrva hagyom a szondát.
  16. A szonda körül kezdem meg az ásást.
  17. Elsősegélyben részesítem a kiásott társam, szükség esetén értesítem a hegyimentő szolgálatot.
 
 
 
 

  

süti beállítások módosítása