Fókablog

Sérülés megelőzés

2009. október 29. - Aloiv
Injury prevention- hogyan készüljünk (sérülés után) a sítúra szezonra? 
 
 
A sítúrázás során ízületeink komoly terhelésnek vannak kitéve.  
 

agoston.viktor: P3140091

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Egy nehéz, rosszul beálított hátizsák, a helytelen sí technika hosszabb távon fájdalmat, diszkomfort érzést válthat ki a csípőhaljlító izmokban, a derékban és a nyakizmokban. 
 
 
 

Aloiv: esés

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem beszélve a korábbi harci sérülésekről, húzódásokról, melyeket a szezon maximális kihasználása érdekében elhanyagoltunk...Egyszer csak egy hosszabb felfelé menet vagy lesízés során belénk villan a fájdalom, az instabilitás érzés vagy éppen az erő hiánya, s mindez megkeserítheti a sízés élményét.

Érdemes ezeket a sebesüléseket kicsit komolyabban venni és megtenni a szükséges előkészületeket annak érdekében, hogy a legjobb formánkat hozhassuk. 

Akár akutan sérültünk, akár évekkel ezelőtt, panasz esetén mindenképpen fel kell keresnünk egy ortopéd-traumatológus szakorvost, aki felméri a sérülés komolyságát, eldönti, mennyire terhelhető az adott testrész.
 
Speciális izomlazító- és izomerősítő technikákkal (gyógytorna) fel lehet készíteni a sérült ízületet és a hozzá tartozó izomzatot a fokotott igénybevételre.
 
Egy rugalmas tapasz használatával (klasszikus- és kinesio-taping) megvalósítható az ízület dinamikus stabilizálása, ami azt jelenti, hogy csökkenthető a ráeső terhelés, miközben szabadon mozog. 
 

Aloiv: tape2Fontosnak tartom az egyensúly megteremtését: az edzés - pihenés -regenerálódás hármas pillérét. A megterhelt izmoknak jár a lazítás, a nyújtás, az ellenkező működésű izomcsoportokkal való balansz megteremtése.

Az esések során leggyakrabban vállra vagy a medencénkre esünk, ez előbbi kar- és nyak, utóbbi derék és csípő problémákhoz vezethet, melyeket esetleg egy-egy csigolya elmozdulása kísérheti.
 
Ha röntgen leleteink teljesen negatívak, de tüneteink mégis makacsul fennállnak, keressünk fel egy manuálterapeutát!
Sokat tehet a statikánk javításáért, amely képessé teszi izomzatunkat, hogy a lehető leggazdaságosabban működjön, és orvosolja a fájdalmas mozgásbeszűküléseket.
 
 
A szezon kezdete előtt 4-6 héttel kezdjük meg a felkészülést: végezzünk egyénileg összeállított vagy szakember által javasolt gyakorlatokat minden nap!
 
Ha bárkinek segítségre van szüksége a témával kapcsolatban, bátran forduljon hozzám kérdéseivel!

 

Aloiv