Fókablog

A síalpin eldorádó

Franz-Senn Hütte, Stubaital

2016. március 20. - viktor.agoston

img_5055_copy_2.jpgSzokásunkhoz híven a pár napos ünnepre való tekintettel egy kicsit távolabbi célpontot szemeltünk ki március idusára. A fővárusonktól kb. 8 órányi vezetésre található tiroli Stubai-völgy Franz-Senn hüttéjét céloztuk meg.

Minden évben szervezünk egy hetet, ami csak a síalpinista örömök maximális kiélvezésére fordítunk. Pár éve ennek keretében volt szerencsénk a Franz-Senn hütte völgyében, többnyire tíz méteres látótávolság mellett, szemerkélő esőben, túrázni. Mondanom sem kell hogy akkori síalpin hetünk csúcspontja nem ez a pár nap lett -hanem inkább az arcoi napsütötte mászások és a Valfurva sítúra-találkozó Bormio mellett. Mindenestre egyértelművé vált, hogy ide vissza kell jönni a perspektívák rendületlen lelkesedéssel megvalósuló kiaknázásának érdekében. Írhatnám azt is, hogy síelni egy jót.

De miért is érdemes ide ellátogatni?

A völgy észak fele nyitott, azaz innen szép havakat kap, viszont a rossz idő itt valóban igen rossz időt jelent. A völgyet 3000 méter feletti csúcsok szegélyezik, és számtalan kisebb-nagyobb gleccser borjadzik a meredek oldalakon.

A túrákról általánosságban elmondható, hogy pár kilóméteres lapályokon melegíthetünk be, aztán különböző meredekségű gleccserszakaszokon fókázhatunk fel, a csúcsok előtt pedig hágóvas/csákányra kell váltanunk kötéllel, vagy anélkül.

Galéria ehune:

Meglepő néha visszanézni a tracket, a képen jó nagy hasadékrendszer felett síeltünk át, tudtunkon kívül

Ajánlott felszerelés:

léc, bot, fóka, bakancs

pieps, szonda, lapát (ABS zsák, avalung)

beülő, 2 pruszik, microtraxion, pár 120-as heveder/fő, 30-as kötél/2 fő

megfelelő ruházat, smink és kaja