Fókablog

Fókablog

Szilveszter St. Moritzban

2015. január 10. -
ph000272.jpg

Egy Svájcban élő barátomnak régóta adósa voltam egy látogatással, ezt elég pofátlan módon egy közel egy hetes csövezéssel róttam le a st moritz-i lakásában. 900 km önfeledt autókázás (Bécstől szakadó hóesés, 100-110 km/h-s átlagsebesség) után kipihenten elfoglaltuk a szállást, házigazdám pedig megkezdte egyhetes couchsurfingét saját otthonában.

Első nap könnyű gyalogtúrával indítottunk egy közeli völgyben, mert fenn brutál hóvihar+orkán erejű szél tombolt. A 3-4 órás túra alatt sikerült akklimatizálódnunk a st moritz-i turistákhoz, akik nagy része designer cuccokban vergődött a havas úton, gondosan félreugrálva a lovasszánok elől, amik 100 rongy körüli valutáért repítették a kihalófélben lévő állatok szőrméibe bugyolált utasaikat a feljebb található étteremhez. Itt végül nem ettünk, inkább mi etettünk cinkéket, kézből.

Másnap sífutás volt. Hamar kiderült, hogy ez a helyi plebejusok sportja, csincsillaszőr itt már senkin nem volt. A korcsolyázó stílust próbálgattam, végül pár nap után sikerült 10 kilit menni 10 km/h-s átlaggal, ami egy 70 éves helyi nyugdíjas szintje kb. Nem baj, van hová fejlődni, a szintén ott lézengő orosz sífutó válogatott tagjai úgy mentek el mellettem, mintha állnék :)

Egyik nap felmentünk a Berninapasshoz, ahol egy snowkite paradicsomot tekintettünk meg. Ez a sport úgy működik, hogy felveszel magadra egy beülőt, vagy szörftrapézt, magadra aggatsz egy siklóernyő-szerűséget, amit 20 méterrel a fejed felett egy 50 cm körüli barral irányítasz. Mindezt sílécen, vagy snowboardon állva. Túrasíző szemmel csalás az egész: jó szélben úgy veretsz felfelé, mint egy sílift, lefelé meg leugrálod a szintet :)

ph000244.jpg

Volt egy nap iparisí is (ahogy egy tanult börzsönyi kolléga emlegeti a pályasít:)), hát nemtom... Sunshine, svejc, hepinessz, jó pályák, de valahogy elég volt egy nap. Nem nekem való ez már, szerintem elvadultam az emberektől :)

Mondjuk ha lett volna elég hó freerideozni, akkor nagy duzzogva talán még 1-2 nap.

Teltek a napok és még egyszer sem túrasíztem, kezdtem pánikba esni, ha úgy jövök haza Svájcból, hogy nem volt havas a fókám, egész szezonban én leszek a balek, valószínűleg gúnynevet is kapok a kíméletlen fókablogosoktól.

Kinéztem hát egy rövid túrát az alpenvereinaktiv-on (mindenkinek ajánlom aki nem ismerné), és egyik reggel a közeli Julierpass felé vettem az irányt. 7 körül értem oda, 2 kolléga pont akkor indult el felfelé, gondoltam nemsokára befut a többi is, és valamelyik csapathoz csatlakozom. Fél óra múlva már elég fény volt és meg is untam a várakozást, elindultam egyedül. 

ph000265.jpg

Követtem a két srác nyomait és rövidesen kiderült, hogy ők is a Piz Campagnung-ra (2826 m) tartanak. A csúcs alatt találkoztam velük, ők már lefelé jöttek. 9 körül értem fel, az volt a furcsa, hogy még mindig nem jött senki a völgyből, pedig délutánra erős szelet és 6-9 fokot jósoltak 2000 m-re.

ph000273.jpg

 Összességében nagyon jó hely St. Moritz, de a szállás-kajaárak elég húzósak és elég messze is van. Túrasí szempontból a Bernina csoport miatt „érdemes” idejönni, azt meg inkább az olasz oldalról szokták próbálgatni.

süti beállítások módosítása